Home > About Ricoh > Core Value & Corporate Philosophy
 
Core Value & Corporate Philosophy
About Ricoh
 
History of Ricoh
About Ricoh Thailand
Vision & Mission
Core Value &
Corporate Philosophy
Awards
Environment

 

แนวคิดขั้นพื้นฐาน
หลักปฏิบัติในการทำงานร่วมกัน เพื่อให้เกิดความราบรื่น และก่อให้เกิดเป็นวัฒนธรรมขององค์กรในการ สร้างความพึงพอใจสูงสุดให้กับลูกค้า คือ
- ลูกค้าคือคนสำคัญที่สุด (Customer First)
- เราจะปฏิบัติตามคำมั่นสัญญาที่ให้ไว้ (Commitment)
- เราจะรักษาไว้ซึ่งมาตรฐานวิชาชีพ คุณธรรมและจริยธรรม (Integrity)
- เราเชื่อมั่นในการทำงานร่วมกันเป็นทีม (Team Work)
ปรัชญาสูงสุดขององค์กร
จากแนวคิดของคุณอิชิมูระ ผู้ก่อตั้งริโก้ ที่ให้ความสำคัญกับความรักที่มนุษย์ควรมอบให้กับคนรอบข้าง และสิ่งรอบตัว เป็นรากฐานและก่อให้เกิดปรัชญาสูงสุดของริโก้ กรุ๊ป ที่เรียกว่า

The Spirit of Three Loves:
Love your neighbor
Love your country
Love your work
Core Values
- Customer First
- Commitment
- Integrity
- Teamwork
Corporate Philosophy

The Ricoh Group's corporate philosophy is based on three Founding Principles laid down by our founder, Kiyoshi Ichimura. He summarized his thinking as follows:
As children we exist only for ourselves with no thoughts for anyone else. As we mature, however, feelings of love begin to grow, eventually expanding to include all people, all living things on this planet.

These founding principles drive the Ricoh Group's commitment toward better sustainable management.
The Spirit of Three Loves:
Love your neighbor
Love your country
Love your work

 
 
  Page Top